Upír

orig. Vampire

Vysoce obávané nemrtvé nestvůry, které se živí krví smrtelníků. Obývají trosky, hrobky a opuštěná místa.

TZ 2 [17], 7 až 9**  (31/36/40 živ.), útk. 1× dotek (1k10 + vysátí energie) nebo 1× pohled (okouzlení), útk. 13 [+6] / 12 [+7] / 12 [+7], rych. 120’ (40’), zách. S8 H9 P10 D10 K12 (7 až 9), mor. 11, přesv. chaotické, 1 250 / 1 750 / 2 300 zk., poč. 1k4 (1k6), poklad F

  • Nemrtví: Nedělají žádný hluk, dokud nezaútočí. Imunní proti účinkům, které působí na živé bytosti (např. jedy). Imunní proti čtení mysli a kouzlům působícím na mysl (např. okouzli, znehybni, spánek).
  • Imunita proti běžnému zranění: Zranitelní jen magickými útoky.
  • Vysátí energie: Cíl, kterého se upír dotkne, trvale ztrácí dvě úrovně (nebo KŽ). To s sebou nese i ztrátu životů v hodnotě dvou KŽ, stejně jako všech dalších výhod plynoucích z vysátých úrovní (např. kouzla, záchranné hody atd.). Počet zk. se postavě sníží na nejnižší hodnotu potřebnou pro novou úroveň. Osoba zbavená všech úrovní se po 3 dnech stane upírem.
  • Okouzlující pohled: Záchrana proti kouzlům s postihem –2, jinak je oběť okouzlená: půjde za upírem (násilím se vymaní těm, kdo se ji pokusí zastavit), bude upíra bránit, poslouchat jeho příkazy (pokud jim rozumí), nemůže kouzlit ani používat magické předměty, nedovede upíra zranit. Zabitím upíra se okouzlení zruší.
  • Regenerace: Zraněný upír si na začátku každého kola obnoví 3 životy, dokud je naživu.
  • Při 0 životech: Změní se do plynné podoby a uprchnou do rakve.
  • Změna podoby: Kdykoli chtějí. Promění se za 1 kolo:

    1. Humanoid: Běžná podoba.
    2. Pravlk: útk. 1× kousnutí (2k4), rych. 150’ (50’). TZ, KŽ, morálka a záchrany jako upír.
    3. Obří netopýr: útk. 1× kousnutí (1k4), rych. 30’ (10’) / 180’ (60’) let. TZ, KŽ, morálka a záchrany jako upír.
    4. Plynný oblak: rych. 180’ (60’) let. Imunní proti všem zbraním. Nemůže útočit.
  • Přivolání zvířat: Jen v lidské podobě. Zvířata z okolí: 1k10 × 10 Krys, 5k4 Obřích krys, 1k10 × 10 Netopýrů, 3k6 Vlků nebo 2k4 Pravlků.

  • Rakve: Přes den musejí odpočívat v rakvi, jinak ztratí 2k6 životů (ty se regenerují jen celodenním odpočinkem). Nemůžou odpočívat v požehnané rakvi. Vždy mají víc rakví na skrytých místech.
  • Slabiny:

    1. Česnek: Jeho pach upíry odpuzuje: záchrana proti jedům, jinak v tomto kole nemůžou útočit.
    2. Svaté symboly: Vztyčený symbol udrží upíra v odstupu (10 stop). Upír může zaútočit z jiného směru.
    3. Tekoucí voda: Nemůžou ji překročit (v jakékoli podobě), leda po mostě nebo při nesení v rakvi.
    4. Zrcadla: Vyhýbají se jim, nejsou v nich vidět.
    5. Trvalé světlo: Toto kouzlo je částečně oslepí (–4 na útok).
  • Zničení:

    1. Sluneční světlo: Záchrana proti smrti, jinak shoří.
    2. Kolík do srdce: Trvale je zabije.
    3. Ponoření do vody: Po 1 směně je trvale zabije.
    4. Zničení rakví: Když upír ztratí všechny životy a nemá si kde odpočinout (viz rakve), je trvale zničen.

Poslední aktualizace [12.08.2022 20:08]