Další bojové situace

Bombardování

Létající bytosti můžou z výšky pouštět kameny a jiné předměty.

Výška: Maximálně 300 stop.

Šance na zásah: 16 a výš na 1k20.

Zasažený prostor a zranění: Odvíjí se od velikosti bomby – čím větší bytost, tím větší bombu unese. Například bomba hozená létajícím tvorem schopným nést člověka může způsobit 2k6 zranění všem bytostem v prostoru 10 × 10 stop.

Nestabilní povrchy

Postavy na nestabilních površích, třeba na palubě lodi v bouři, při jízdě nebo v letu na zvířeti, mají tato omezení:

  • Střelba: Postih –4.
  • Kouzla: Nedá se kouzlit.
  • Kouzelné předměty: Dají se používat jako obvykle.

Magické způsoby letu (např. kouzelná košťata, létající koberce nebo kouzlo let) se za nestabilní obvykle nepovažují.

Nezranitelnost (volitelné pravidlo)

Některé nestvůry se dají zranit jen kouzelnými nebo stříbrnými zbraněmi. Sudí může rozhodnout, že kromě toho je budou zraňovat i útoky:

  • Jiných nezranitelných nestvůr.
  • Nestvůr s 5 KŽ a víc.

Ochromení nepřátelé

Bezbranné nepřátele, například ty zmrzlé nebo znehybněné kouzelnou paralýzou, zasahují útoky zblízka automaticky. Stačí hodit na zranění.

Omráčení (volitelné pravidlo)

Postavy, které chtějí omráčit inteligentního protivníka, musejí oznámit, že útočí bez úmyslu protivníka zabít.

Tupé údery: Je možné zasazovat jen tupé rány. Při útočení ostrou zbraní se dá útočit plochou stranou, aby byl úder tupý.

Omračující zranění: Boj a zranění se vyhodnocují jako obvykle, ale omračující zranění se zapisuje zvlášť od skutečného.

Účinek při 0 životech: Když inteligentní postavě nebo nestvůře dojdou životy kvůli omračujícímu zranění, vzdá se, protože si uvědomí, že ji protivník mohl zabít.

Rozestupy

Sudí musí posoudit, kolik nepřátel může útočit naráz na jednu bytost. Vezme přitom v potaz velikost protivníka i dostupný prostor okolo něj.

10 stop široká chodba: V 10 stop široké chodbě můžou obvykle bojovat 2–3 postavy bok po boku.

Slepota

Oslepená postava nemůže útočit.

Útok zezadu

K TZ se nepřipočítává bonus za štít.

Útoky beze zbraně

Hody na útok: Boj beze zbraně probíhá stejně jako běžný boj zblízka.

Zranění: Útoky beze zbraně způsobují 1k2 zranění plus modifikátor síly.

Voda

Při boji ve vodě nebo pod hladinou:

  • Postihy: K hodům na útok a zranění by se měl přidávat postih.
  • Střelné zbraně: Pod vodou obvykle nefungují.

Poslední aktualizace [12.08.2022 09:08]