1. Urči velikost
Rozhodni, jak velké počáteční město bude a kolik má zhruba obyvatel. Obecně platí, že velikost sídel závisí na úrovni technologie v herním světě. Pro středověké nebo podobné prostředí můžeš jako vodítko použít následující údaje:
Velikost města | Počet obyvatel |
---|---|
Vesnice | 50–999 |
Městečko | 1 000–4 999 |
Město | 5 000–14 999 |
Velkoměsto | 15 000+ |
2. Poznamenej si služby
Udělej si pár poznámek o tom, jestli jsou přítomné tyto služby oblíbené mezi dobrodruhy:
- Černý trh: Na prodej pokladů a oslovování zlodějů nebo pašeráků.
- Léčení: Nějaké možnosti, jak si postavy můžou vyléčit zranění (a případně i pokročilejší služby, jako je léčení nemocí nebo dokonce kříšení mrtvých). Ve světech s léčivou magií můžou být tyto služby dostupné v chrámu, kostele nebo svatyni.
- Stráže: Městská domobrana nebo hlídka, která udržuje pořádek a chrání město. Může být užitečné poznamenat si, jestli jsou stráže úplatné a jak často hlídkují v různých částech města.
- Ubytování: Pokoje k pronájmu, hostince atd.
- Zvěsti: Místa, kde se vyvěšují oznámení a šíří drby.
3. Propracuj vládce
Rozhodni, kdo městu vládne: jestli místní zeman nebo rychtář jmenovaný panovníkem, volená rada, kupecký spolek atd. Městu může vládnout i dobrodruh na vysoké úrovni (za pomoci stráží a magie).
4. Popiš ostatní nehráčské postavy
Pokračuj popsáním dalších důležitých postav ve městě, zejména těch, které souvisejí s některou z umístěných služeb nebo které můžou mít zájem najímat si dobrodruhy na nebezpečná poslání.
5. Vymysli zvěsti
Můžeš si poznamenat pár místních zvěstí, které ponouknou hráčské postavy k průzkumu okolí a třeba je zavedou k některé z umístěných jeskyní.