Drak

Hrdé, starodávné plémě obrovských masožravých okřídlených ještěrů. Existuje spousta poddruhů draků, které se často odlišují barvou šupin. Všichni draci kladou vejce a hromadí poklady v doupatech daleko od oblastí lidského osídlení.

  • Chování: Chaotičtí draci obvykle lidi žerou, ale občas je můžou i zajmout. Neutrální draci můžou na lidi zaútočit nebo je ignorovat. Zákonní draci můžou pomáhat družinám, které si tu čest zaslouží.
  • Pýcha: Draci jsou nesmírně pyšní a vždy ochotní naslouchat lichotkám.
  • Způsob útoku: Drak vždy nejdřív zaútočí dechovou zbraní a potom buď znova použije dech, nebo přejde do útoku zblízka (stejná šance na obojí).
  • Dechová zbraň: Dá se použít až třikrát denně. Všichni v zasaženém prostoru utrpí tolik zranění, kolik má drak zrovna životů (při záchraně proti dechu jen polovinu). Tvary dechových zbraní:
  1. Oblak: 50 stop dlouhý, 40 stop široký, 20 stop vysoký.
  2. Kužel: 2 stopy široký u tlamy, 30 stop široký na konci.
  3. Proud: 5 stop široký po celé délce.
  • Imunita proti energiím: Nezranitelní vlastní dechovou zbraní a jejími slabšími obdobami. Proti podobným formám útoku automaticky uspějí v záchraně. (Např. rudý drak je imunní proti hořícímu oleji a utrpí jen poloviční zranění kouzlem ohnivá koule.)
  • Jazyky a kouzla: Někteří draci umějí mluvit (vlastním jazykem a obecnou řečí). Šance je uvedená u jednotlivých poddruhů. Draci ovládající řeč umějí taky sesílat náhodně vybraná kouzelnická kouzla (uvedený počet a úroveň).
  • Spánek: U každého poddruhu je uvedená šance, že drak bude při setkání na zemi spát. Útoky proti spícímu drakovi mají v prvním kole bonus +2 k zásahu. Draci někdy spánek jen předstírají!
  • Zajmutí: Když mu nesmrtící útoky sníží počet životů na 0 (viz Omráčení), drak se vzdá a uzná porážku. (Při určování toho, kolik zranění způsobuje drakova dechová zbraň, se na životy ztracené omračujícím zraněním nebere ohled.) Zajatý drak se pokusí uprchnout nebo zaútočit na věznitele, pokud se mu naskytne příležitost nebo pokud dostane sebevražedný příkaz. Zajatého draka je možné prodat až za 1 000 zl. za život.
  • Věk: Následující statistiky popisují draky průměrné velikosti. Mladší draci můžou mít až o 3 KŽ míň a vlastnit jen čtvrtinový nebo poloviční poklad. Starší draci můžou mít až o 3 KŽ víc a vlastnit dvojnásobný poklad.
  • Doupata: Draci vždy uchovávají poklady v dobře ukrytých doupatech a jen málokdy je nehlídají.

Bílý drak

orig. White Dragon

Vyskytují se v chladných oblastech.

TZ 3 [16], 6**  (27 živ.), útk. [2× spáry (1k4), 1× kousnutí (2k8)] nebo dech, útk. 14 [+5], rych. 90’ (30’) / 240’ (80’) let, zách. S10 H11 P12 D13 K14 (6), mor. 8, přesv. neutrální, 725 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad H

  • Dechová zbraň: 80 stop dlouhý kužel chladu.
  • Jazyky a kouzla: 10 %. 3× 1. úrovně.
  • Spánek: 50 %.

Černý drak

orig. Black Dragon

Žijí v bažinách a močálech.

TZ 2 [17], 7**  (31 živ.), útk. [2× spáry (1k4+1), 1× kousnutí (2k10)] nebo dech, útk. 13 [+6], rych. 90’ (30’) / 240’ (80’) let, zách. S8 H9 P10 D10 K12 (7), mor. 8, přesv. chaotické, 1 250 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad H

  • Dechová zbraň: 60 stop dlouhý proud kyseliny.
  • Jazyky a kouzla: 20 %. 4× 1. úrovně.
  • Spánek: 40 %.

Modrý drak

orig. Blue Dragon

Upřednostňují otevřené pláně a pouště.

TZ 0 [19], 9**  (40 živ.), útk. [2× spáry (1k6+1), 1× kousnutí (3k10)] nebo dech, útk. 12 [+7], rych. 90’ (30’) / 240’ (80’) let, zách. S8 H9 P10 D10 K12 (9), mor. 9, přesv. neutrální, 2 300 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad H

  • Dechová zbraň: 100 stop dlouhý proud blesků.
  • Jazyky a kouzla: 40 %. 4× 1. úrovně, 4× 2. úrovně.
  • Spánek: 20 %.

Mořský drak

orig. Sea Dragon

Inteligentní vodní draci se zelenými šupinami, ploutvovitými křídly a nažloutlým hřebínkem. Žijí v mořských hlubinách, přebývají v jeskyních a vracích lodí. Občas útočí na lodě, kradou z nich poklady a žerou posádku.

TZ 1 [18], 8**  (36 živ.), útk. 1× kous­nutí (3k8) nebo dech, útk. 12 [+7], rych. 180’ (60’) plavání / 180’ (60’) plachtění, zách. S8 H9 P10 D10 K12 (8), mor. 9, přesv. neutrální, 1 750 zk., poč. 0 (1k4), poklad H

  • Dechová zbraň: Jedovatý plivanec, dostřel 100 stop, 20 stop v průměru. Záchrana proti dechu, jinak smrt. (Po 1 kole je jed neškodný.)
  • Jazyky a kouzla: 20 %. 3× 1. úrovně, 3 × 2. úrovně.
  • Spánek: 30 %.
  • Plachtění: Vyskočí z vody a až 6 kol plachtí vzduchem.

Rudý drak

orig. Red Dragon

Sídlí v kopcích a horách.

TZ –1 [20], 10**  (45 živ.), útk. [2× spáry (1k8), 1× kousnutí (4k8)] nebo dech, útk. 11 [+8], rych. 90’ (30’) / 240’ (80’) let, zách. S6 H7 P8 D8 K10 (10), mor. 10, přesv. chaotické, 2 300 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad H

  • Dechová zbraň: 90 stop dlouhý kužel ohně.
  • Jazyky a kouzla: 50 %. 3× 1. úrovně, 3× 2. úrovně, 3× 3. úrovně.
  • Spánek: 10 %.

Zelený drak

orig. Green Dragon

Hnízdí v džunglích a lesích.

TZ 1 [18], 8**  (36 živ.), útk. [2× spáry (1k6), 1× kousnutí (3k8)] nebo dech, útk. 12 [+7], rych. 90’ (30’) / 240’ (80’) let, zách. S8 H9 P10 D10 K12 (8), mor. 9, přesv. chaotické, 1 750 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad H

  • Dechová zbraň: Oblak plynného chlóru.
  • Jazyky a kouzla: 30 %. 3× 1. úrovně, 3× 2. úrovně.
  • Spánek: 30 %.

Zlatý drak

orig. Gold Dragon

Vyskytují se v jakémkoli terénu, často v přestrojení za osobu nebo zvíře.

TZ –2 [21], 11**  (49 živ.), útk. [2× spáry (2k4), 1× kousnutí (6k6)] nebo dech, útk. 11 [+8], rych. 90’ (30’) / 240’ (80’) let, zách. S6 H7 P8 D8 K10 (11), mor. 10, přesv. zákonné, 2 700 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad H

  • Dechová zbraň: 90 stop dlouhý kužel ohně nebo oblak plynného chlóru.
  • Jazyky a kouzla: 100 %. 4× 1. úrovně, 4× 2. úrovně, 4× 3. úrovně.
  • Spánek: 5 %.
  • Změna podoby: Umějí na sebe vzít podobu osoby nebo zvířete.

Poslední aktualizace [26.02.2023 12:02]