Vzhůru do podivna

Chris McDowall je vynikající britský herní designér, mezi jeho nejznámější díla patři RPG Into the Odd a Electric Bastionland. Ve svých hrách kombinuje minimalistická pravidla s výraznou atmosférou, což je přesně ta kombinace, kterou u her na hrdiny vyhledávám.

Chrisovu tvorbu sledují dlouhá léta, mnohdy jsem se jeho myšlenkami inspiroval v mých vlastních hrách a projektech. Za základ jeho práce považuji pravidla Into the Odd. Hra odehrávající se v podivném fantaskním světě, který je protkán „arkány“ – magickými předměty s podivnými účinky byla vydána v roce 2014. V rámci Kickstarter kampaně s názvem "Into the Odd Remastered" pak byla ještě přepracována, respektive doplněna o nový herní materiál.

Into The Odd je zvláštní směsicí fantasy, industriálních prvků a kosmického hororu. Remastered verze je navíc zajímavá ještě jednou věcí – na grafickém kabátku této vyjímečné publikace se totiž podílel Johan Nohr, má druhá oblíbená persona ze prostředí her na hrdiny. Johan se v RPG světě etabloval zejména naprosto ulítlým designem příručky metalového RPG Mork Borg.

Spolupráce mezi Chrisem McDowallem a Johanem Nohrem na "Into the Odd Remastered" představuje skutečně nepřehlédnutelné spojení jejich jedinečných talentů. Společně vytvořili dílo, které je nejen skvěle hratelné, ale má také vysokou uměleckou hodnotu.

Image without description

Hry Chrise McDowalla jsou navrženy tak, aby byly rychlé a snadné na naučení, což umožňuje hráčům rychle se ponořit do hry. Autor přináší do světa RPG svěží a inovativní přístup, kdy kombinuje jednoduchost s hloubkou a atmosférickým světem. Jeho hry jsou vhodné jak pro zkušené hráče, tak pro ty, kteří hledají něco odlišného od tradičních RPG her.

Mám obrovskou radost, že se nám podařilo získat práva na vydání tohoto neobyčejného díla a musím říci, že práce na redakci i překladu byla skutečným požitkem. Věřím, že i mezi českými hráči a znalci RPG si tato publikace najde své fanoušky a obdivovatele. Into The Odd – česky vyjde jako Do podivna – je úžasným uměleckým kouskem jak z hlediska herního designu, jazykového umu, tak z pohledu typografie a výtvarného provedení.