Podmínky: žádné
Hlavní vlastnost: obratnost
Kostka životů: 1k4
Nejvyšší úroveň: 14.
Zbroje: kožená, žádný štít
Zbraně: všechny
Jazyky: jazyk přesvědčení, obecná řeč
Zloději jsou dobrodruzi, kteří spoléhají především na nenápadnost a lest. Díky znalosti jedinečných dovedností jsou na dobrodružstvích velice užitečnými společníky, ale někdy jim není radno věřit.
Úprava hodnot vlastností: Ve 3. bodě tvorby postavy si zloději nemůžou snížit sílu.
Bodnutí do zad
Při útoku na nic netušícího protivníka zezadu má zloděj bonus +4 k útoku a zdvojnásobí způsobené zranění.
Boj
Jelikož zloděj potřebuje volnost pohybu a musí být nenápadný, nemůže nosit těžší zbroj než koženou a nemůže používat štít. Může používat jakoukoli zbraň.
Čtení jazyků
Zloděj na 4. a vyšší úrovni se může pokusit přečíst nemagický text v libovolném jazyce s 80% šancí na úspěch (včetně mrtvých jazyků a jednoduchých šifer). Když v hodu neuspěje, nemůže se ten samý text pokusit přečíst znova, dokud nepostoupí na další úroveň.
Používání svitků
Zloděj na 10. a vyšší úrovni umí sesílat mystická kouzla ze svitků. Je ale 10% šance, že udělá chybu: kouzlo nezafunguje podle očekávání a projeví se nezvyklým nebo škodlivým účinkem.
Zlodějské dovednosti
Zloději můžou využívat následující dovednosti. Pravděpodobnost úspěchu uvádí tabulka na protější straně.
- Hledání a zneškodňování pastí na pokladech (HP): Jeden hod je potřeba na nalezení pasti, druhý na její zneškodnění. Jen jeden pokus na past.
- Lezení po strmých stěnách (LS): Hází se na překonání každých 100 stop stěny. Když hod neuspěje, spadne zloděj z půlky vzdálenosti a utrží zranění pádem.
- Naslouchání (N): V tichém prostředí (tj. ne v boji) se zloděj může pokusit poslouchat za dveřmi nebo naslouchat zvukům okolí. Může tak třeba odhalit blížící se nestvůry.
- Odemykání zámků (OZ): Vyžaduje zlodějské náčiní (viz Dobrodružné vybavení). Zloděj může tuto dovednost na konkrétní zámek použít jen jednou. Když neuspěje, nemůže pokus zopakovat, dokud nepostoupí na další úroveň.
- Skrývání ve stínech (SS): Zloděj musí být naprosto nehybný – dokud je schovaný, nemůže se pohybovat ani útočit.
- Tichý pohyb (TP): Zloděj se může nepozorovaně proplížit kolem nepřátel.
- Vybírání kapes (VK): Pokud je oběť na vyšší než 5. úrovni, má zlodějův hod kumulativní postih 5 % za každou úroveň oběti nad 5. Vybírání kapes má vždy aspoň 1% šanci neuspět. Když zloděj přehodí potřebnou hodnotu víc než dvojnásobně, okrádaný si ho všimne. Sudí určí, jak oběť zareaguje (například pomocí tabulky reakcí z kapitoly Setkání).
Šance zlodějských dovedností
Úroveň | HP | LS | N | OZ | SS | TP | VK |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 87 | 10 | 1–2 | 10 | 20 | 15 | 20 |
2 | 88 | 15 | 1–2 | 15 | 25 | 20 | 25 |
3 | 89 | 20 | 1–3 | 20 | 30 | 25 | 30 |
4 | 90 | 25 | 1–3 | 25 | 35 | 30 | 35 |
5 | 91 | 30 | 1–3 | 30 | 40 | 35 | 40 |
6 | 92 | 40 | 1–3 | 36 | 45 | 45 | 45 |
7 | 93 | 50 | 1–4 | 45 | 55 | 55 | 55 |
8 | 94 | 60 | 1–4 | 55 | 65 | 65 | 65 |
9 | 95 | 70 | 1–4 | 65 | 75 | 75 | 75 |
10 | 96 | 80 | 1–4 | 75 | 85 | 85 | 85 |
11 | 97 | 90 | 1–5 | 85 | 95 | 95 | 95 |
12 | 98 | 95 | 1–5 | 90 | 96 | 96 | 105 |
13 | 99 | 97 | 1–5 | 95 | 98 | 97 | 115 |
14 | 99 | 99 | 1–5 | 99 | 99 | 99 | 125 |
Házení na dovednosti
Naslouchání: Hází se 1k6. Když padne číslo v napsaném rozsahu, je naslouchání úspěšné.
Jiné dovednosti: Hází se k%. Výsledek menší nebo stejný jako uvedená procentuální hodnota znamená úspěch.
Co hráč ví a neví
Na naslouchání, skrývání ve stínech a tichý pohyb by měl místo hráče házet sudí, protože zloděj nemusí okamžitě vědět, jestli uspěl. Když neuspěje ve skrývání ve stínech nebo tichém pohybu, nepřátelé si zloděje všimli, a sudí by podle toho měl určit jejich reakci.
Po dosažení 9. úrovně
Zloděj si může založit zlodějské doupě a získat tak 2k6 učedníků na 1. úrovni. Ti postavě slouží a dá se na ně do určité míry spolehnout. Pokud ale bude některý zatčen nebo zabit, nezíská postava nové, náhradní učedníky. Úspěšný zloděj si s těmito následovníky může založit zlodějský cech.
Zlodějův postup po úrovních
Záchranné hody | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Úroveň | Zk. | KŽ | THAC0 | S | H | P | D | K |
1 | 0 | 1k4 | 19 [0] | 13 | 14 | 13 | 16 | 15 |
2 | 1 200 | 2k4 | 19 [0] | 13 | 14 | 13 | 16 | 15 |
3 | 2 400 | 3k4 | 19 [0] | 13 | 14 | 13 | 16 | 15 |
4 | 4 800 | 4k4 | 19 [0] | 13 | 14 | 13 | 16 | 15 |
5 | 9 600 | 5k4 | 17 [+2] | 12 | 13 | 11 | 14 | 13 |
6 | 20 000 | 6k4 | 17 [+2] | 12 | 13 | 11 | 14 | 13 |
7 | 40 000 | 7k4 | 17 [+2] | 12 | 13 | 11 | 14 | 13 |
8 | 80 000 | 8k4 | 17 [+2] | 12 | 13 | 11 | 14 | 13 |
9 | 160 000 | 9k4 | 14 [+5] | 10 | 11 | 9 | 12 | 10 |
10 | 280 000 | 9k4+2* | 14 [+5] | 10 | 11 | 9 | 12 | 10 |
11 | 400 000 | 9k4+4* | 14 [+5] | 10 | 11 | 9 | 12 | 10 |
12 | 520 000 | 9k4+6* | 14 [+5] | 10 | 11 | 9 | 12 | 10 |
13 | 640 000 | 9k4+8* | 12 [+7] | 8 | 9 | 7 | 10 | 8 |
14 | 760 000 | 9k4+10* | 12 [+7] | 8 | 9 | 7 | 10 | 8 |
* Modifikátor odolnosti se už nezapočítává.
S: smrt/jed; H: hůlky; P: paralýza/zkamenění; D: dechové útoky; K: kouzla/žezla/hole.