Dobrodružné vybavení
Předmět | Cena (zl.) |
---|---|
Batoh | 5 |
Česnek | 5 |
Kladívko | 2 |
Kolíky (3) a palice | 3 |
Kotvička na lano | 25 |
Křesadlo | 3 |
Lano (50 stop) | 1 |
Lucerna | 10 |
Měch na vodu | 1 |
Olej (1 lahvička) | 2 |
Páčidlo | 10 |
Pochodně (6) | 1 |
Pytel (malý) | 1 |
Pytel (velký) | 2 |
Svatý symbol | 25 |
Svěcená voda (lahvička) | 25 |
Tyč (10 stop, dřevěná) | 1 |
Víno (1 litr) | 1 |
Vlčí mor (1 trs) | 10 |
Zásoby (běžné, 7 dní) | 5 |
Zásoby (železné, 7 dní) | 15 |
Zlodějské náčiní | 25 |
Zrcátko (ocelové) | 5 |
Železné hřeby (12) | 1 |
Popisy
Batoh: Má dva popruhy a dá se nosit na zádech, takže ruce má postava volné. Unese až 400 mincí.
Kladívko: Používá se při stavění, ale dají se jím taky zatloukat železné hřeby nebo dřevěné kolíky.
Kolíky a palice: Dřevěná palice a tři kolíky dlouhé 18 palců. Hodí se při střetnutích s upíry.
Kotvička na lano: Má 3 nebo 4 háky. Slouží k uchycení lana.
Křesadlo: Pazourek, ocílka a troud. Slouží k rozdělávání ohňů a zapalování pochodní. Použití trvá jedno kolo. V každém kole je šance na rozdělání ohně 2 z 6.
Lano: Udrží váhu přibližně tří bytostí o velikosti člověka.
Lucerna: Dá se zavřít, aby světlo nebylo vidět. Spotřebuje jednu láhev oleje na čtyři hodiny (24 směn) svícení. Svítí do vzdálenosti 30 stop.
Měch na vodu: Nádoba vyrobená z vyčiněné kůže. Pojme 1 litr tekutiny.
Olej: Slouží jako palivo do lucerny. Jedna lahvička vydrží čtyři hodiny (24 směn). Dá se ale použít i jako zbraň:
- Hození: Lahvička s olejem se dá zapálit a hodit (viz Zbraně a zbroje).
- Louže: Olej je možné vylít na zem a zapálit. Pokryje prostor o průměru 3 stop a hoří 1 směnu. Zraní každou postavu nebo nestvůru, která se hořící louži pokusí přejít.
- Imunita: Hořící olej nezraňuje nestvůry, které mají přirozený ohnivý útok.
Páčidlo: 2 až 3 stopy dlouhé, vyrobené z pevného železa. Dají se jím vylamovat dveře a jiné objekty.
Pochodně: Pochodeň hoří 1 hodinu (6 směn) a jasně osvětluje prostor do vzdálenosti 30 stop. Pochodně se dají využít i v boji (viz Zbraně a zbroje).
Pytel, malý: Unese až 200 mincí.
Pytel, velký: Unese až 600 mincí.
Svatý symbol: Postavy používající božskou magii musejí vlastnit svatý symbol svého boha. Často ho nosí jako amulet. Každá víra má vlastní symbol.
Svěcená voda: Voda posvěcená duchovním. Využívá se v některých náboženských rituálech a způsobuje zranění nemrtvým (viz Zbraně a zbroje). Svěcenou vodu je nutné uchovávat ve speciální lahvičce, ve které byla posvěcena, jinak ztratí svoji moc.
Tyč, 10 stop: Dva palce tlustá dřevěná tyč vhodná na šťouchání do podezřelých věcí v jeskyni.
Vlčí mor: Bylina sloužící k zahánění lykantropů. Lykantropa je nutné zasáhnout bylinou v boji zblízka.
Zásoby, běžné: Čerstvé, netrvanlivé potraviny.
Zásoby, železné: Sušené a trvanlivé zásoby vhodné na dlouhé cesty, když je dostupnost čerstvých potravin nejistá.
Zlodějské náčiní: Sada obsahující všechny nástroje potřebné k otevírání zámků.
Zrcátko: Hodí se k nahlížení za roh nebo odrážení smrtících pohledů.
Železné hřeby: Dají se jimi zaklínit dveře v otevřené i zavřené poloze (viz Dobrodružství v jeskyních), je k nim možné přivázat lano anebo je využít mnoha jinými způsoby.
Další vybavení
V této části jsou popsané ty nejběžněji dostupné předměty. Pokud si chce hráčská postava koupit něco, co v seznamu není, může sudí na základě tohoto seznamu odvodit ceny a vlastnosti nových věcí, včetně bojových hodnot (pokud jsou potřeba).