Hodnoty v jednotlivých vlastnostech určují, jestli má postava nějaké bonusy nebo postihy k různým herním akcím. Modifikátory vlastností jsou uvedené v tabulkách na protější straně, jejich účinky jsou popsané v dalším textu.
Síla (sil.)
Svaly, fyzička a hrubá síla.
- Boj zblízka: Ovlivňuje hody na útok a zranění v boji zbraněmi na blízko.
- Vyrážení dveří: Určuje šanci na úspěch při vyrážení zaseknutých dveří (viz Dobrodružství v jeskyních).
Modifikátory síly
Sil. | Boj zblízka | Vyrážení dveří |
---|---|---|
3 | -3 | 1 z 6 |
4-5 | -2 | 1 z 6 |
6-8 | -1 | 1 z 6 |
9-12 | žádný | 2 z 6 |
13-15 | +1 | 3 z 6 |
16-17 | +2 | 4 z 6 |
18 | +3 | 5 z 6 |
Inteligence (int.)
Učení, paměť a rozumové schopnosti.
- Ovládané jazyky: Určuje, kolika jazyky postava umí mluvit.
- Umí číst? Značí, jestli postava umí číst a psát ve svých rodných jazycích.
Modifikátory inteligence
Int. | Ovládané jazyky | Umí číst? |
---|---|---|
3 | rodný (lámaně) | neumí |
4-5 | rodný | neumí |
6-8 | rodný | trochu |
9-12 | rodný | umí |
13-15 | rodný + 1 další | umí |
16-17 | rodný + 2 další | umí |
18 | rodný + 3 další | umí |
Moudrost (mdr.)
Síla vůle, selský rozum, vnímání a intuice.
- Záchrany proti magii: Ovlivňuje záchranné hody (viz Záchranné hody) proti magickým účinkům. Zpravidla se nevztahuje na záchrany před dechovými útoky, ale na ostatní kategorie záchranných hodů se vztahovat může.
Modifikátory moudrosti
Mdr. | Zách. proti magii |
---|---|
3 | -3 |
4-5 | -2 |
6-8 | -1 |
9-12 | žádný |
13-15 | +1 |
16-17 | +2 |
18 | +3 |
Obratnost (obr.)
Mrštnost, reflexy, rychlost a rovnováha.
- TZ: Upravuje třídu zbroje (bonus TZ snižuje, postih ji zvyšuje).
- Boj na dálku: Ovlivňuje hody na útok (ale ne na zranění) se střelnými a vrhacími zbraněmi
- Iniciativa: Při používání volitelného pravidla individuální iniciativy (viz Boj) upravuje i hod na iniciativu.
Modifikátory obratnosti
Obr. | TZ | Boj na dálku | Iniciativa |
---|---|---|---|
3 | –3 | –3 | –2 |
4–5 | –2 | –2 | –1 |
6–8 | –1 | –1 | –1 |
9–12 | žádný | žádný | žádný |
13–15 | +1 | +1 | +1 |
16–17 | +2 | +2 | +1 |
18 | +3 | +3 | +2 |
Odolnost (odl.)
Zdraví, výdrž a vytrvalost.
- Životy: Upravuje každý hod na určení životů (tj. na 1. úrovni i při postupu na každou další úroveň). Bez ohledu na modifikátor odolnosti postava vždy získá minimálně 1 život za každou kostku životů.
Modifikátory odolnosti
Odl. | Životy |
---|---|
3 | –3 |
4–5 | –2 |
6–8 | –1 |
9–12 | žádný |
13–15 | +1 |
16–17 | +2 |
18 | +3 |
Charisma (cha.)
Síla osobnosti, přesvědčivost, osobní magnetismus, fyzická přitažlivost a schopnost velet.
- Reakce nehráčských postav: Ovlivňuje najímání družiníků a komunikaci s nestvůrami.
- Max.početdružiníků: Určuje, kolik družiníků může postava mít v jednu chvíli.
- Věrnost družiníků: Určuje věrnost družiníků postavě.
Modifikátory charismatu
Družiníci | |||
---|---|---|---|
Cha. | Reakce | Max. | Věrnost |
3 | -2 | 1 | 4 |
4-5 | -1 | 2 | 3 |
6-8 | -1 | 3 | 6 |
9-12 | žádný | 4 | 7 |
13-15 | +1 | 5 | 8 |
16-17 | +1 | 6 | 9 |
18 | +2 | 7 | 10 |
Hlavní vlastnost
Každé povolání má jednu nebo víc hlavních vlastností, které jsou pro dané povolání obzvlášť důležité. Hodnota hlavní vlastnosti ovlivňuje, jak rychle postava získává zkušenostní body.
- Modifikátor zk.: Započítává se ke všem zk., které získají postavy s jednou hlavní vlastností. Modifikátory pro povolání s více hlavními vlastnostmi jsou uvedené v popisu povolání.
Modifikátory hlavních vlastností
Hlavní vlastnost | Modifikátor zk. |
---|---|
3–5 | –20% |
6–8 | –10% |
9–12 | žádný |
13–15 | +5% |
16–18 | +10% |