Hodnoty v jednotlivých vlastnostech určují, jestli má postava nějaké bonusy nebo postihy k různým herním akcím. Modifikátory vlastností jsou uvedené v tabulkách na protější straně, jejich účinky jsou popsané v dalším textu.
Síla (sil.)
Svaly, fyzička a hrubá síla.
- Boj zblízka: Ovlivňuje hody na útok a zranění v boji zbraněmi na blízko.
- Vyrážení dveří: Určuje šanci na úspěch při vyrážení zaseknutých dveří (viz Dobrodružství v jeskyních).
Modifikátory síly
| Sil. | Boj zblízka | Vyrážení dveří |
|---|---|---|
| 3 | -3 | 1 z 6 |
| 4-5 | -2 | 1 z 6 |
| 6-8 | -1 | 1 z 6 |
| 9-12 | žádný | 2 z 6 |
| 13-15 | +1 | 3 z 6 |
| 16-17 | +2 | 4 z 6 |
| 18 | +3 | 5 z 6 |
Inteligence (int.)
Učení, paměť a rozumové schopnosti.
- Ovládané jazyky: Určuje, kolika jazyky postava umí mluvit.
- Umí číst? Značí, jestli postava umí číst a psát ve svých rodných jazycích.
Modifikátory inteligence
| Int. | Ovládané jazyky | Umí číst? |
|---|---|---|
| 3 | rodný (lámaně) | neumí |
| 4-5 | rodný | neumí |
| 6-8 | rodný | trochu |
| 9-12 | rodný | umí |
| 13-15 | rodný + 1 další | umí |
| 16-17 | rodný + 2 další | umí |
| 18 | rodný + 3 další | umí |
Moudrost (mdr.)
Síla vůle, selský rozum, vnímání a intuice.
- Záchrany proti magii: Ovlivňuje záchranné hody (viz Záchranné hody) proti magickým účinkům. Zpravidla se nevztahuje na záchrany před dechovými útoky, ale na ostatní kategorie záchranných hodů se vztahovat může.
Modifikátory moudrosti
| Mdr. | Zách. proti magii |
|---|---|
| 3 | -3 |
| 4-5 | -2 |
| 6-8 | -1 |
| 9-12 | žádný |
| 13-15 | +1 |
| 16-17 | +2 |
| 18 | +3 |
Obratnost (obr.)
Mrštnost, reflexy, rychlost a rovnováha.
- TZ: Upravuje třídu zbroje (bonus TZ snižuje, postih ji zvyšuje).
- Boj na dálku: Ovlivňuje hody na útok (ale ne na zranění) se střelnými a vrhacími zbraněmi
- Iniciativa: Při používání volitelného pravidla individuální iniciativy (viz Boj) upravuje i hod na iniciativu.
Modifikátory obratnosti
| Obr. | TZ | Boj na dálku | Iniciativa |
|---|---|---|---|
| 3 | –3 | –3 | –2 |
| 4–5 | –2 | –2 | –1 |
| 6–8 | –1 | –1 | –1 |
| 9–12 | žádný | žádný | žádný |
| 13–15 | +1 | +1 | +1 |
| 16–17 | +2 | +2 | +1 |
| 18 | +3 | +3 | +2 |
Odolnost (odl.)
Zdraví, výdrž a vytrvalost.
- Životy: Upravuje každý hod na určení životů (tj. na 1. úrovni i při postupu na každou další úroveň). Bez ohledu na modifikátor odolnosti postava vždy získá minimálně 1 život za každou kostku životů.
Modifikátory odolnosti
| Odl. | Životy |
|---|---|
| 3 | –3 |
| 4–5 | –2 |
| 6–8 | –1 |
| 9–12 | žádný |
| 13–15 | +1 |
| 16–17 | +2 |
| 18 | +3 |
Charisma (cha.)
Síla osobnosti, přesvědčivost, osobní magnetismus, fyzická přitažlivost a schopnost velet.
- Reakce nehráčských postav: Ovlivňuje najímání družiníků a komunikaci s nestvůrami.
- Max.početdružiníků: Určuje, kolik družiníků může postava mít v jednu chvíli.
- Věrnost družiníků: Určuje věrnost družiníků postavě.
Modifikátory charismatu
| Družiníci | |||
|---|---|---|---|
| Cha. | Reakce | Max. | Věrnost |
| 3 | -2 | 1 | 4 |
| 4-5 | -1 | 2 | 3 |
| 6-8 | -1 | 3 | 6 |
| 9-12 | žádný | 4 | 7 |
| 13-15 | +1 | 5 | 8 |
| 16-17 | +1 | 6 | 9 |
| 18 | +2 | 7 | 10 |
Hlavní vlastnost
Každé povolání má jednu nebo víc hlavních vlastností, které jsou pro dané povolání obzvlášť důležité. Hodnota hlavní vlastnosti ovlivňuje, jak rychle postava získává zkušenostní body.
- Modifikátor zk.: Započítává se ke všem zk., které získají postavy s jednou hlavní vlastností. Modifikátory pro povolání s více hlavními vlastnostmi jsou uvedené v popisu povolání.
Modifikátory hlavních vlastností
| Hlavní vlastnost | Modifikátor zk. |
|---|---|
| 3–5 | –20% |
| 6–8 | –10% |
| 9–12 | žádný |
| 13–15 | +5% |
| 16–18 | +10% |